Selasa, 24 April 2012

Mencari...

Perkara itu semakin berlaku Aku dilontar tidak tahu Mengapa? terlepas perluang satu persatu Menjadi tiada dan dungu Gila mencari arah tuju Berbelah bagi bagai mimpi Lari dan sembunyi Dicelah-celah sepi Mengira kembali rintikan basi Yang pergi tidak pernah kembali Aku semakin menjejaki mati Keliling aku penuh tipu Tiada lurus bengkok setiap satu Kau katakan terang jelas di telinga aku Namun tidak pernah diberitahu Hanya bisu berkumandang menjadi lagu Jantung aku berdegup menyanyi Ingin berundur di mana di sini Lihat kanan lihat kiri Menggeleng kepala mencari Dongak atas tunduk bawah lagi Mengganguk ingin memahami Sedang dalam hati berlonjak menari Telah lama ada sini Jadinya dengan sendiri Namun alpa kerana asyik dengan mencari Hingga lupa satu pergorbanan suci Bermula dari pangkalnya mati

0 ulasan:

Catat Ulasan