Jumaat, 19 November 2010

Bicara Dilautan Ajal 4...

Telah sekian lama...
Aku datang berbicara...
Mengetuk pintu agar terbuka...
Berkatalah : Akulah tuan walaupun seketika...
Namun apakan daya...
Engkau mengerti, siapa sebenarnya?

Usahlah kau bersedih hati...
Walaupun lautan ditenggelami api...
Disaat aku alpa, kau datang bagai mimpi...
Mengingatkan kembali jasad pasti mati...
Syaitan ingin menjadi raja dihati...
Jangan biarkan walaupun sekali...

Apakan daya aku...
Aku terpaku kerana kenangan lalu...
Kemahuanku agar Dia memberi lebih disaat itu...
Malah lain pula diberitahu, aku perlu sujud padamu...
Ah! Siapa kau perlu aku tunduk bisu...
Katakan pada aku...
Perlukah aku sujud padamu...

Bukan aku yang menetapkan...
Malah tiada daya aku melakukan...
Aku jua tidak tahu mengapa Dia melafazkan...
Adakah ini suratan...
Agar kau aku berjauhan...
Mencari-cari sinar agar dipertemukan...

Usah kau bermadah-madah pujangga...
Katakan sahaja apa yang bermain dijiwa...
Tiada, karamlah kau dimamah ombak yang menerpa...

Jika itu benar luahan hatimu...
Usahlah kau takut ataupun ragu...
Pastikan ketemu...

Aku tunggu...

Aku jua menunggu...

0 ulasan:

Catat Ulasan