Sabtu, 30 Oktober 2010

Semalam Aku Mencuit Rindu 2...

Malam yang semakin kelam...
Ombak berkocak kencang...
Menampar bahtera...
Agar tidak lena dibuai mimpi...

Kau datang mengetuk pintu...
Menghilangkan resah, gundah dihatiku...
Menjelmalah cahaya cinta...
Mencuit-cuit ruang kosongku...
Agar penuh bulatan rindu...

Semalam hembusan angin...
Membawa haruman bunga...
Mengukir kalimah rindu dikelopaknya...

"Kau datang, aku hilang...
Mencari-cari wajah, hanya cahaya jua menjelma...
Ingin bersua, rupanya sekian lama...
Cinta telah berbunga, bunga cinta...
Siang berganti malam, begitu juga malam bertukar siang...
Sama, beza hanya gelap, terangnya...
Jika aku di ombak laut...
Kau juga pasti ada disini..."

Kau bergerak...
Mengerakkan bahtera...
Aku layu terpaku...
Kau gerakkanlah aku...
Akulah bahtera...
Tanpa nakhoda...
Ibarat mati, tidak akan berdiri...

0 ulasan:

Catat Ulasan