Jumaat, 15 Oktober 2010

Belayar Mencari Penawar 16... (Bukan Mencari Penawar)

Dilautan bergelora...
Kau menjadi saksi...
Ombak menerkam aku...
Terkulai-kulai didalamnya...
Adakah itu pertanda...
Aku setia dalam pelayaran?

Setelah sekian lama...
Aku meredah, belayar mencari penawar...
Menahan asakan demi asakan...
Ombak-ombak yang tidak tahu kehadiranku...
Sengsara, derita telah semadi dalam jiwa...

Aku melihat dalam kepayahan...
Gelap malap malam, tanpa bintang bulan...
Namun aku pasrah, menahan parah...
Kerana itu yang ku tahu...
Kerana itu yang diajarkan padaku...
"Jangan kau mabuk dilautan..."

Namun...
Acapkali aku mabuk...
Pabila berada dipelabuhan...

Barulahku mengerti tentang sesuatu...
Aku bukan mencari penawar...
Hanya mencari identiti aku...
Siapa aku?

0 ulasan:

Catat Ulasan