Ahad, 18 April 2010

Bicara Dilautan Ajal...

Aku mendengar...
Didada langit...
Guruh berdentum...
Akan menikam...
Bahtera...

Aku melihat...
Lautan berkocak...
Haru biru ombak...
Akan memakan...
Bahtera...

Kau didalamnya...
Yang menanti...
Terdampar dibaham...
Bangkit dari mimpi ngeri...

Kau masih tersenyum...
Mengubat lara...
Terubatkah rasa gundah gulana...
Tibalah waktu ajal bertemu...

Aku berbicara...
Tak terlafaz kata...
Walau aku telah tiada...
Jiwaku tetap ada...
Menanti cinta...

Aku berbicara...
Manusia akan mati akhirnya...
Telah tiba ajal untuk ku...
Aku berserah padaNya...
HASBUNALLAH Wa Ni’mal Wakiil...

Kau melafaz kata...
Berbicara seakan bunga...
Telah tiba waktu...
Kau akan hidup selamanya...
Ikutlah aku...

Kau melafaz kata...
Usah berpura-pura...
Dan tibalah waktu...
Kau selamat bersama aku...
Ikutlah aku...

Aku rela...
Tibalah waktu...
Jiwaku kembali padaNya...
Walau sukar...
Hadapi mati...

Aku rela...
Lafaz kata...
LAILLAHAILLALLAH...
Muhammad rasul Allah...
Dari hidup...
Menyembah bukan pada yang Hak...

Kau kembalilah...
Aku akan kembali...
Menguji pelayaran dilautan rindu...

0 ulasan:

Catat Ulasan