Rabu, 24 Mac 2010

Kau Sentiasa Menemani Aku...

Disini aku...
Dipondok penuh usang...
Temenung memikirkan...
Bagaimana untuk ke seberang...
Bertemu denganNya..

Aku membentangkan rakit...
Lantas terfikir...
Mampukah ia melawan ombak?

Terlihat akan ikan...
Berenang-renang ke permukaan...
Kesukaan dipukul ombak...
Bagaikan permainan...
Kebiasaan...

Aku cuba keseberang...
Namun acapkali ditolak kepersisiran...
Hingga aku terdampar...
Ditanah gersang...

Terjaga dari pembaringan...
Melihat kekiri kekanan...
Tiada apa...
Melihat atas bawah...
Tiada apa...
Melihat depan belakang...
Tiada apa...
Aku cuba melihat ditengah...
Terukir senyuman...

Ya Allah...
Tiada tuhan selainMu...
Untuk apa aku keseberang...
Sedangkan Kau ada disini...
Menemani seumur hidup ku...

Ya Allah...
Sesungguhnya Kau Maha Pengasih...
Kau tidak akan membiarkan...
HambaMu...
Yang merinduiMu...

2 ulasan:

  1. biar lari pusing dunia
    biar selam jauh d selang laut keberapa...
    kau tak kan temui jawapan pencarianmu
    kalau tidak Dia mengizinkan

    Dia selalu ada untuk kita mencari jawapan ...

    BalasPadam
  2. Kerana Dia...
    Belayarlah aku mencari penawar...
    Agar ketemu bunga mawar...
    Dicelahan-celahan hutan belukar....

    BalasPadam