Isnin, 22 Mac 2010

Hidup Mati Aku Kerana Allah...

Terjaga ditengah lautan...
Menusuk tepat ke jiwa...
Untuk aku mengingatiMu...
Dalam badai gelombang asmara...
Sudah lama...
Aku lupa...

Kau aku akan bertemu...
Aku rindu saat itu...
>Mungkin Engkau pun begitu....
Atau...
Kau maafkanlah aku...

Kata dihias berbunga-bunga...
Disimpan kemas menjadi rahsia...
Demi cinta...
Biarlah menjadi rahsia...

Bukan aku bermain kata...
Ditengah gelora...
Bukan aku bermadah pujangga...
Ditengah samudera....

Hanya melepaskan rindu dijiwa...
Tatkala rindu mencengkam dada...
Salahkah aku membibitkan cinta...
KepadaMu... Ya Allah....

Salahkah aku menaburkan dedaun...
Akan bercambah menjadi bunga...
Salahkah aku mengutuskan risalah...
Akan bertambah mengikut sunnah...

Silap aku...
Ada mata tapi buta...
Silap aku...
Ada telingga tapi tuli...
Silap aku...
Ada mulut tapi bisu...

Hidupnya aku...
Kerana Kau... Ya Allah...
Matinya aku...
Kerana Kau... Ya Allah...

Perlukah aku...
Alpa semula...
Setelah diberi...
Dari awal yang tiada...

1 ulasan:

  1. tidak ada yang salah,..apalagi jika muara dari kecintaanmu adalah DIA,Sang Maha....

    BalasPadam