Isnin, 5 Oktober 2009

Sayangnya Tiada Apa Akhirnya...

Jauh meneroka mencari Dia...
Ke sana ke sini tidak berjumpa...
Dimana Dia meletakkan diriNya...
Aku rindu menatap wajahNya...

Walaupun aku tahu...
Tidak bisa mata ini melihatNya...
Malah tidak juga mata ini...
Mampu melihat mata ini...
Tetapi aku percaya...
Dia ada didepan mata...

Dengan kepercayaan...
Tembuslah aku...
Mendakap memori itu...
Sesungguhnya Dia Allah...
Tiada lagi tuhan...
Yang ada hanya Allah...

Sayangnya aku...
Tiada apa...
Diberi pinjam hanya untuk berjalan...
Akhirnya semua dipulangkan jua...
Kepada Dia tertanam semuanya...

Sayangnya aku...
Belayar mencari penawar...
Bahtera penuh muatan...
Akhirnya tiada apa...
Dibawa berjumpa Dia...

Yang tinggal hanya mimpi...
Bertemu denganNya...

4 ulasan:

  1. salam Dhamah,

    Tidak ada yang ada
    melainkan Dia

    BalasPadam
  2. benar abuyon...

    tiada aku bila Dia ada...

    BalasPadam
  3. Dia MengAdakan.
    Dia Mengtiadakan.

    BalasPadam
  4. benar setiakasih...

    Dia menghidupkan...
    Dia mematikan...
    akhirnya kembali kepadaNya...

    BalasPadam