Isnin, 5 Oktober 2009

Biarlah Hujan Menangis...

Hujan mendayu-dayu berlagu...
Mengikut irama alunan tangisan...
Mencengkam hati merobek jiwa...
Pasrahlah hati menanti mati...

Laju berlari mengelak titisan...
Tidak berguna terkena akhirnya...
Makin dekat destinasi tujuanNya...
Makin jauh berada disisiNya...

Hujan pasti berhenti menangis...
Mentari muncul mengeringkan airnya...
Sudah lumrah alam perciptaanNya...
Sedih lawannya bahagia...
Dan bahagia lawannya apa...

Biarlah hujan sentiasa menangis...
Kerana airnya akan menjadi lautan...
Supaya aku bisa berlayar...
Belayar mencari penawar...

2 ulasan:

  1. bagai mana yang tidak bisa belayar??

    BalasPadam
  2. akUniA...

    semua mampu belayar...
    jika dia hendak...
    hanya yang tidak mampu belayar...
    mereka itu adalah yang berani...
    berani menantang arus...
    walaupun tahu apa akibatnya...

    kerana itu aku memilih belayar...
    agar aku bisa mencari penawar...
    kerana aku takut melihat akibatnya...
    bukan takut ke neraka...
    atau ingin ke syurga...
    cukuplah sekadar melihat wajahNya...
    itulah aku takut...
    jika tidak dapat bersua denganNya...
    walaupun seketika...
    lumrahnya hidup sebagai hamba...
    sentiasa mencari tuannya...

    BalasPadam