Selasa, 1 September 2009

Titisan Dari Langit...

Titisan mencurah berlegar dari wajah…
Melukis keresahan dalam perjalanan…
Memberi impak penguat pegangan…
Agar berakhir dengan kebahagiaan…

Kelam mendung membias bayangan…
Melihat cermin dari cermin diri…
Memantulkan kalimah Tiada… Tiada…
Agar dia mengerti akan perjuangan…

Dakaplah DiriNya…
Peluk erat penuh disanubari…
Hujan menitis mengerti akhirnya…
Apakah daya rahmatNya menyusuli…
Memberi tanpa melihat diri…
Agar mengerti siapa diriNya…

Engkaulah Wujud…
Wujud Engkau Wujud aku disini…
Engkaulah Wujud…
Wujud Engkau sujud aku disini…
Membawa aku menari kebebasan…
Di alam tidak siapa mengetahui…
Hanya Engkau Maha Memahami…
Mengapa aku menari dalam kebasahan…
Apabila hujan turun lagi dihari ini…

6 ulasan:

  1. salam sahabatku Dhamah,

    La maujudun illallah

    BalasPadam
  2. maaf abuyon...
    aku tidak mengerti apa maksudnya...
    terangkan kepada ku...
    biar makin terukir senyuman...

    BalasPadam
  3. salam Dhamah,

    Tidak ada yang wujud,
    melainkan Allah

    BalasPadam
  4. benar abuyon...
    hanya Dia yang ada...
    aku apa yang ada...

    BalasPadam
  5. apa yang ada pada
    engkau, adalah
    ada

    Dia mengadakan engkau,
    jadi engkau - ada
    itulah apa yang
    ada pada
    engkau

    ke-ada-an
    mu

    BalasPadam
  6. "sesungguhnya Aku menciptakan kau untuk diriKu"

    jadi bukan Allah menciptakan aku...
    untuk diriku...
    sebaliknya untuk diriNya...
    lantas adakah aku disini...
    setelah itu firmanNya...
    "Aku menciptakan engkau untuk diriKu..."

    BalasPadam