Rabu, 2 September 2009

Belayar Mencari Penawar 4...

Erat kasih bersimpul resah...
Membenam riak tersungkur rebah...
Melipat rapat sujud menyembah...
Hanya diriMu tempat menadah...
Agar berakhir dengan mudah...

Dimana diriMu aku menunggu...
Mereka sering menghina mengganggu...
Bantulah aku... aku termanggu...
Hanya diriMu tempat mengadu...
Agar berakhir dengan sabarMu...

Dimana tempat dimana kini...
Jauh meredah melangkah kaki...
Tersesat jalan meminta simpati...
Hanya diriMu tempatku mati...
Agar berakhir dengan abadi...

Hanya Engkau maha tahu...
Aku hadir kerana diriMu...
Kerana Engkau menciptakan aku...
Perlukah aku alpa kepadaMu...

Hanya Engkau maha tahu...
Kerana Engkau menciptakan aku...
Menjadi Kalifah untuk diriMu...
Tapi aku hanya hambaMu...
Tidak layak menjadi KalifahMu...

Hanya Engkau maha tahu...
Sesungguhnya hanya Engkau tahu...
Aku insan buta tuli bisu...
Tidak layak berada disisiMu....
Walau berlayar mencari penawarMu...

2 ulasan:

  1. salam Dhamah,

    Aku menikmati tiap
    patahmu, agar masuk
    ke dalam
    aku

    Aku menikmati tiap
    patahmu, agar aku
    kenal diriku

    Kenal diriku, kenal
    aku Tuhanku

    Itulah yang kau
    ada

    BalasPadam
  2. Abuyon...
    itulah yang kau ada...
    tiada pada aku...
    kerana itu aku belayar mencari...
    semoga aku ketemu...
    apa yang tiada...
    sesungguhnya kau ada...
    aku tiada...

    BalasPadam