Rabu, 9 November 2011

Seputih Salji Di Hamamatsu

Tatkala malam menjelma
Hatiku diselubungi sepi
Sekali sekala berlagu irama merdu
Dibalik rintik salji, timbulah wajahmu

Sukar melakarkan jiwa
Seputih salji di Hamamatsu
Mungkin rindu turut membeku
Aduh! Aduh! Kembalilah mentari
Cairkan jiwaku, berlagu syahdu

Jika ku tahu akan jadi begitu
Tidak ku harungi salji di Hamamatsu
Untuk apa jika hanya kaku
Duduk diam membisu
Hanya nadi bergerak, memanggil-manggil namamu

Andai dapatku undur dari terus beku, dungu
Akan aku beritakan, engkau ibarat mutiara bagiku
Tidak akan sekali aku mengalah, pada salji di Hamamatsu
Namun apakan daya aku
Aduh! Aduh! Terpijak duri terus kaku

Jika engkau melihat akan aku
Cairkanlah jiwaku dengan irama rindu
Untuk apa aku menunggu, jika engkau tiada disitu
Mungkin kau aku
Hanya melayarkan bahtera rindu
Untuk menjadi setia, terus kaku

0 ulasan:

Catat Ulasan