Isnin, 31 Oktober 2011

Dia Mula Berbicara...

Semalam aku lihat
dia berdiam
senyap sunyi tanpa bicara

Semalam aku lihat
dia memerhati
bintang-bintang di angkasa

Namun hari ini berlainan rasa
aku lihat dia bersuara
bercerita kisah-kisah cinta
tanpa setitik cacat cela
biarpun dia tidak pernah ke sana
tidak pernah merangkap kata setia

Namun hari ini aku lihat dia
penuh rasa cinta
bagaikan rindunya berbunga
sekian lama menunggu akhirnya ke temu

Namun tidak ku tahu
kenapa dia tetap di situ
tetap melihat bintang-bintang di angkasa
adakah disitu cintanya?
Namun bila ku tanya
dia berkata...

"Andai di sana ada wajah
Terpampang terang penuh cahaya
Maka, aku akan tetap melihat
Itulah cinta rindu
Yang aku tunggu sekian lama menunggu
Biarpun di sana tiada, di sini tiada
Yang ada hanyalah sebuah nama
Tetap akan ku kata
Itulah cinta rindu
Yang ku tanam sejauh yang mampu"

0 ulasan:

Catat Ulasan