Jumaat, 6 Mei 2011

Si Bodoh, Si Gila Berbicara...

cerita ini tidak kena mengena pada mereka yang tekena
itu kata si bodoh, si gila hanya diam sahaja

kenapa kau diam
ceritalah kan sudah malam
kata si bodoh pada si gila

sebab malamlah aku diam
kalau siang dah lama aku datang

datang? datang mana
tanya si bodoh pula

datanglah aku punya suara
kan kau juga yang tanya

bila masa aku tanya
kan kau yang berbicara

si gila mula panik
berpusing akalnya pelik
di cari setiap kotak
buat isi kain rabak

si bodoh pula hairan
dia terus berjalan kedepan
tak pula kebelakang, atau kanan
ke kiri lagilah tidak mungkin

diam, aku tengah simpan harta ini
si gila bersuara

si bodoh pun apa lagi
berkatalah dia, bagilah aku sekali

si gila tidak bagi
dia kata kau dah ada
aku yang tak ada


si bodoh ambil baju
ditanggalkannya
lantas berkata, aku pun tak ada

0 ulasan:

Catat Ulasan