Jumaat, 22 Oktober 2010

Kehausan Di Padang Kerinduan 3…

Aku mengikuti arusnya...
Setitik demi setitik...
Mencari awan yang bersembunyi...
Dibalik kabus pelangi malam...

Aku keliru berwajah suram...
Kehausan belaian rindu dariMu...
Kering kontang di padang...
Umpama lalang berwarna perang...
Tinggal aku menjadi tanah...

Sekian lama aku musafir...
Kehausan di padang kerinduan...
Ingin sekali aku melihat...
Kuntuman bunga mekar menjadi taman...
Menghias dunia dengan senyuman...
Tanpa duka nestapa tanpa dosa...

Namun matahari semakin membahang...
Mengalahkan bulan purnama dan bintang...
Besarnya matahari kecilnya bulan...
Umpama syurga neraka penghuninya...

Ya Allah...
Akukah sebahagian darinya...
Yang kau campakkan didalam neraka...
Jika aku...
Sesungguhnya Kau Maha Adil dalam menghukum...

0 ulasan:

Catat Ulasan