Sabtu, 2 Oktober 2010

Belayar Mencari Penawar 20... (Tiada Aku, Diakhir Pertemuan)

Aku merayu...
Tempatkan bersama mereka...
Aku meredah gelora...
Mencari penawar, aku sendiri tidak pasti...
Akankah aku temui...
Diakhir pertemuan ini?

Belayar bahtera...
Mengikut alunan ombak datang...
Hanya bertemankan bintang, bulan...
Aku merayu padamu...
Setiakan aku, seperti mereka setia padamu...

Sepi malam bertandang...
Hilanglah bulan, bintang, lautan...
Aku mencari penawar, aku hilang...
Gelap gelita punah segala...

Tersesat ditelan kabus malam...
Hanya pada nama...
Ku berserah jalan, itu ku pinta...
Tempatkan aku bersama mereka...

Semakin hampir menemui...
Namun tiada aku...
Diakhir pertemuan ini...

Patah dua tiang bahtera...
Namun tidak pernah aku sesali...
Kaku bahtera terpaku, menjadi karang...
Itu ceritanya, terhenti didasar dalam...

Itu ceritanya...
Tiadalah aku...
Diakhir pertemuan...
Yang ada hanya namanya...

0 ulasan:

Catat Ulasan