Jumaat, 19 Februari 2010

Terimalah Warkah Cintaku...

Mewarnakan kanvas berwarna pelangi...
Tidak berdaya digantung tinggi...
Kerna nyata aku tidak reti berimaginasi...

Melirik ombak dipulau langkawi...
Tidak berdaya melenggokkan jari...
Kerana nyata aku tidak reti menari...

Kekasih...
Warkah cintaku tidak berseri...
Tanpa ada lenggok tari...
Izinkan aku berpuisi...
Menulis sekadar melepas rasa hati...

Aku bukannya berdeklamasi...
Aku hanya menghiburkan hati...
Agar dapat aku menjejaki...
Dalam bibit-bibit tanpa riak dihati...

Kekasih...
Terimalah warkah cintaku ini...
Walaupun tidak sehebat Dia melenggkkan tari...
Aku tetap akan menulis warkah cinta ini...
Agar kau mengerti...
Aku merindui sepanjang pejalanan ini...

Aku bukanlah sasterawan berilmu tinggi...
Aku hanyalah manusia yang mencari...
Arah untuk aku menjejaki...
Seperti Dia sentiasa melepasi...
Rintangan dugaan Mu Illahi...

0 ulasan:

Catat Ulasan