Jumaat, 4 September 2009

Rela Aku Tersepit Ditempat Sempit...

Biarlah aku tersepit...
Terperangkap ditempat sempit...
Dari aku tersepit...
Terperangkap ditempat luas...

Apabila tersepit...
Ditempat yang sempit...
Aku hanya perlu menunggu...
Dia datang menyelamatkan aku...
Kerana aku mengerti...
Aku tidak akan bebas...
Walaupun ikatan itu terlepas...

Tetapi apabila tersepit...
Ditempat yang luas...
Aku akan meronta kemarahan...
Agar Dia membukakan ikatan...
Kerana aku mengerti...
Aku akan terbang bebas...
Jika ikatan itu terlepas...

Kini barulah aku mengerti...
Kesabaran tiada ditempat luas...
Kerana aku telah tersepit...
Terperangkap ditempat luas...

Ujian dari Dia...
Supaya aku mengenal...
Siapa aku disisi Dia...
Siapa Dia disisi aku...

Adakah aku akan mengenal...
Apabila terlepas nanti...

0 ulasan:

Catat Ulasan