Selasa, 11 Januari 2011

Sujud...

Masih kenangan itu terbang
Merasa awan putih berbayang
Menyelongkar cinta dan sayang
Dalam terang dan terus hilang

Kau alunkan irama rindu
Mencanak-canakkan denyut nadiku
Berdentum dentuman petir, menyahut seruan itu
Aku terpanah dan terus kaku
Sujud kepada Mu

Terkatup mulut, kelu lidah memutarkan kata
Hampir, hampir aku tidak mampu bersuara
Syukur masih berdenyut nadi berbicara

Ya Allah...!
Terimalah thaubat ku
Tidak akan ku bangun, dari sujud kepadaMu
Sedang kaki ku menggigil menapak ditanahMu
Andai Engkau tidak memaafkan ku
Dimana lagi tempat untuk ku
Sujud pada Mu

Andai gelap yang ku rasakan ini terang
Bersilau-silau cahaya dari bintang
Izinkan aku terus berjuang
Andai aku mati dimedan perang
Ya Allah... tunjukkanlah aku apa erti menang

0 ulasan:

Catat Ulasan